March 1, 2015

Getting Organized & Being Positive | My Personal Tips

Zdravím vás, slečny. 
Dúfam, že si prvý marcový deň užívate. Hneď tu máme oficiálne jar, čo znamená že teplé kabáty dáme bokom a zase prejdeme na vrstovanie (jupíííí).
Jar so sebou tiež prináša tzv. jarné upratovanie (nie, prosím, nechytajte sa za hlavičky), preto som si myslela, že článok ako ten dnešný, by fakt prišiel vhod. Pôjde však čisto o tipy, ktoré sama využívam. Ako vždy - nepôjde o nič prelomové.

Keďže aj u mňa sa toho teraz deje viac než dosť, je dobré, keď je človek organizovaný a snaží sa mať vo svojom živote ako-taký poriadok. Od malička som bola učená k tomu, aby som nemala vo svojich veciach bordel. Nie vždy sa to, samozrejme, dá dodržať. 
Odkedy však začala výška, mám čoraz menej času na aktivity podľa vlastného výberu a práve preto sa ho snažím získať čo najviac. 
 
Ak práve máte prežívate obdobie a naozaj máte pocit, že nestíhate, zaobstarajte si diár. Ten sa zíde úplne vždy, je jedno, či máte 15 alebo 25, či študujete alebo pracujete. 
Ja by som bez diáru bola, úprimne, stratená. Každú nedeľu si k nemu sadnem, zapíšem si veci, ktoré musím spraviť počas nasledujúceho týždňa, termíny skúšok a pod. Priznávam, že 30% zapísaných vecí sú kravinky, čo už, haha! 
Najkrajšie je však na diároch to, ak sú vyzdobené, yay! Príde mi to úplne girly a mám z toho americký pocit (nepýtajte sa...).


Asi sa pýtate, prečo práve diár, veď dnes už existujú smartfóny. To je jasné. Niekomu vyhovuje viac nejaká appka, ja si však veci musím zapisovať.
Niekedy si ku dňom rada píšem aj nejaké pekné quotes, ktoré mi neskôr nahodia deň. Čo sa zase týka #todo vecí, tie si zase rada odškrtávam (ak som ich teda splnila) - niekoho práve toto motivuje, aby si zoznam mohol postupne odškrtávať, a tým 'get the things done', ako sa hovorí.

Ďalší bod, ktorý je podľa mňa veľmi dôležitý je, aby ste si všetky veci spravili tak skoro, ako len môžte - neodkladajte ich! Cliché, ja viem... No už sa mi neskutočné veľakrát vyplatilo sa toho držať.
Aby ste ma lepšie pochopili, tu je príklad - zajtra, v pondelok, mám v škole naozaj dlhý deň, domov sa dostanem len niekedy po deviatej hodine večer. V utorok mám rase hned ráno angličtinu, na ktorú mám spraviť nejaké veci. Samozrejme, že ich už mám hotové, keďže zajtra by som asi nad všetkými papiermi akurát tak zaspala. Zajtra si pekne pricupkám domov a nemusím si robiť starosti s ničím. 
Čiže ak máte nejaké úlohy, príp. iné veci, ktoré odkladáte, po dočitaní tohto článku si ich pekne vezmite do labky a viete, čo máte robiť...

Čo sa týka rána, skorého vstávania a následného 'aj tak nestíham' - aj na toto mám overený spôsob, ktorý mne vážne sadol. Opäť v tom nie je žiadna veda, stačí, ak niektoré veci spravíte/pripravíte večer, resp. deň pred.
Už roky to robím tým spôsobom, že sa večer rozhodnem, čo si oblečiem ďalší deň (v prípade, ak mám školu). Ak mám náladu, kľudne si to aj pripravím, ak nie, ráno už aj tak viem, čo mám hľadať a nemusím stáť polhodinku pred šatníkom (každá žienka vie, o čom točím).
Keďže mám vlnité vlásky, tiež som si ich zvykla večer vyžehliť. Nie vždy mi to vydrží do rána, ale úplne stačí, ak si ich po zobudení len prežehlím, čo trvá asi dve-tri minútky, namiesto 10.
Čo sa týka kulmy, platí to isté len s tým, že ráno to vyzerá ešte lepšie ako večer. 
Aj do kabelky si večer vložím všetko, čo budem potrebovať a ráno si len skontrolujem, či mi niečo nechýba. 
Ak budete takto postupovať, ráno získate hoci aj 30 minút (a verte mi, ráno aj minútka hore-dole spraví veľa).

Neviem, kto to ako berie, ale to, aké mám ráno vie veľmi ovplyvniť, aký budem mať celý deň. Ak sa ráno zobudím pozitívne naladená, stíham sa v kľudne pripraviť, nikto a nič mi nepokazí náladu, je tu 90% pravdepodobnosť, že deň bude naozaj stáť za to. :)


Tiež sa rada zobúdzam na to, že mám okolo seba poriadok. Ak viem, že hneď z rána na mňa čaká aj upratovanie, úplne ma prejde chuť vstať. Úplne stačí, ak si deň pred všetky veci dáte späť na pôvodné miesto.
To isté sa týka vecí, ktoré mám všeobecne v izbe. Nemám šancu tu mať neporiadok - to je benefit, ak máte mamku, ktorá je poriadkumilovná, jááájky!

Čo sa týka tej 'pozitívnej stránky', mám pre vás jeden šialený tip - niektoré veci robte bez premýšľania. Ak dostanete šancu niečoho sa chopiť, urobte to. Povedzte áno. Nerozmýšľajte nad tým, vyskúšajte nové veci. A keď ste urobili zlé rozhodnutie, nevadí. Život stále pokračuje ďalej.
Nech sa rozhodnete hocijak, vyťažte z momentu čo najviac.

Aj vám príde tento článok celkom pointless? Mne áno, ale kašlať na to, sedím nad ním už tri hodiny. Občas sem musí pribudnúť aj takýto. Budem sa snažiť, aby ten ďalší mal hlbšiu pointu. 
Dúfam však, že vám dal aspoň minimálne iný pohľad na veci. To mi celkom stačí, v tom prípade každá minúta, ktorú som nad týmito blábolami strávila, stála za to. 

Prajem vám všetkým pekný záver víkendu. Vidíme sa budúci týždeň.

A nezabudnite, čo máte teraz spraviť... :)

xo, Ronnie

2 comments: