July 8, 2016

21 Things I learned at 21

Howdie! 
Takže znova som tu - viem, že to trocha (dosť) trvalo.

 Dneska som však dostala naozaj veľkú chuť si len tak sadnúť k laptopu a začať písať. Najprv som dokonca ani nevedela, o čom presne. No poznáte to, keď vás niečo chytí, tak sa tomu nemôžete brániť. 
Poslušne hlásim, že skúškové obdobie mám už (dávno) za sebou. Yikes! Skutočne tomu ani teraz nemôžem uveriť, že za chvíľku je tu bakalársky ročník. To bude žúžo. ☺

Tesne na konci skúšok som prechádzala istými osobnými vecami - vážnejšie zdravotné problémy môjho malého Scruba (tak volám brata, ehh). Tie tu nechcem nejako zvlásť rozoberať, keďže sa to netýka priamo mňa. Táto záležitosť sa však už ako-tak rieši, tak dúfam, že sa pomaly dostaneme aj ku koncu, keďže sme všetci tak trocha s nervami v koncoch. To všetko len pre info, aby ste boli v obraze.

Minulý týždeň som sa tiež vrátila z týždňovej mini "dovolenky" - ak sa to tak dá vôbec nazvať. Čiže som odpočinutá ako nikdy a teraz už Veronka môže ísť späť do reality a svojej rutiny. 

Keďže som článok začala trocha na chatty spôsob, asi by som v tom aj pokračovala. 
Koniec koncov - podľa názvu už asi tušíte, že to inak ani nemalo byť. Podľa klikanosti vidím, že moje beauty články naozaj môžete - a sľubujem, že sa ho aj dočkáte! 
Ja, na druhej strane, veľmi rada píšem takéto chatty články, kde človek nemá pri sebe 10 beauty produktov a píše, o čom len chce. 


Nápad na článok som dostala od jednej beautyguru/vlogerky. Oh, ten pocit, keď len vidíte názov videa, ale už vás napadajú veci, ktoré by ste vy mohli uviesť vo vašom článku... - presne to mi prebehlo hlavou. Podotýkam, že tento článok je úplne random. Narodeniny som mala v máji, čiže tento článok vôbec nie je písaný za týmto účelom.  

Vskutku nechcem, aby ste mali z tohto čítania nejaký zlý pocit. Nie všetky veci, ktoré o chvíľu napíšem, sú zrovna pozitívne (teda aspoň ja to takto vnímam). Ide však o veci, ktoré pre mňa platia na 100% a miliónkrát sa mi potvrdili. Ako 21 ročná nemôžem mať, samozrejme, všetky skúsenosti sveta. Na druhej strane, som si však prešla vecami, ktoré boli skôr ponaučením, ako prínosom. 

1.  Keď vám ľudia hovoria, aby ste si užili detstvo a nehrnuli sa do "dospeláckeho života", tak im naozaj verte, pretože sa mi zdá, že posledné tri roky len tak uleteli. Ako keby som len včera mala čerstvých 18 a dnes si prakticky sama organizujem svoj život.

2.  Nikdy neverte nikomu na 100%. Aj človek, od ktorého to absolútne nečakáte, vás môže podraziť. 

3.♥  Z toho vyplýva, že máte veriť len sebe. Len vy poznáte svoje silné a slabé stránky. Viete, čo môžete a nemôžete od seba očakávať. A to z vás robí osôbku s veľkým O. Sebadôvera je najdôležitejšia. 

4.  Nezakladajte si šťastie na iných

5.  Nikdy nehovorte nikdy. To, čo dnes neznášate, môžete o rok zbožňovať. Platí to aj opačne. Treba vyskúšať všetko - život je krátky a naozaj si ho treba užiť. 

6.♥  Nič netrvá večne. Kamarátka, ktorá sa teraz zdá byť najlepšia, alebo frajer, ktorého nadovšetko ľúbite, pri vás zajtra už vôbec nemusia byť. Nie vždy všetko vyjde, ako to očakávate. Ale život ide stále ďalej.

7.  Všetko sa deje pre nejaký dôvod. Na toto nemám nejaké väčšie vysvetlenie, no mnohokrát sa mi to potvrdilo. Preto ma už nič len tak nerozhádže, pretože si poviem, že to tak malo byť.

8.  Nehrňte sa do niečoho len kvôli tomu, že pre iných je to samozrejmosť. 

9.  Poznajte svoje hodnoty a nenechajte, aby vás niekto využíval alebo ponižoval. Pošlite ich kade ľahšie.

10.  To, že ste sa niekam nedostali, neznamená, že na to nemáte. Keď vás nepríjmu na vašu vysnívanú  školu, vôbec nič sa nedeje, sú tu aj iné možnosti - len treba skúšať.

11.♥  Až vtedy pochopíte hodnotu zarobených peňazí, keď sami začnete zarábať. Ohhh, no tak mamina mi v tomto naozaj neklamala, keď mi to hovorila. Pamätám sa, keď mi ešte pred rokmi dávala vreckové a ja som to hneď minula na hocičo. Alebo tiež mi práve prebehlo hlavou, koľko som vyhadzovala za kozmetiku, ktorú som nakoniec ani nepoužívala. To boli časy - teraz túto tému beriem úplne inak.

12.♥  Nikomu nemusíte v živote nič dokazovať. Či ide o ľudí v škole, alebo učiteľov či dokonca aj rodičov. 

13.  Skúšajte nové veci. Neustále. Otvorí vám to nové obzory a budete sa na svet pozerať inak. 

14.  Nehanbite sa za seba. Ste one-of-a-kind, unikát. Na svete nie je nikto ako vy. Tak prečo sa za seba hanbiť? 

15.  Nikdy neviete, kto si čím prechádza. Neodcudzujte nikoho. 

16.  Nedávajte druhé šance. Pre niekoho je to normálna vec. Ja som sa však naučila, že ak niekto potrebuje druhú šancu, bude chcie aj tretiu a štvrtú... 

17.  Stresovať sa neoplatí - nepoznám nikoho, komu by to niečo dalo. Práve stres mi v mladšom veku spôsobil problémy, ktoré ešte stále trvajú. Preto som si povedala, že už nikdy viac (tu to "nikdy" naozaj platí, haha!). 

18.  Toto bude trocha kliché, ale poznáte staré dobré "you have to love yourself first". Toto naozaj platí. Darmo budete zasypaní komplimentmi, keď sami im nebudete veriť. 

19.  Užívajte si život. Tým nemyslím vymetať jeden klub za druhým, aj keď pre niekoho aj toto funguje. Avšak skutočne si život vychutnávajte. Tešte sa, keď ráno vykuknete z okna a vonku je nádherné počasie. Keď prídete domov, a váš psík vás hneď príde privítať. Alebo keď uvidíte, že výpredaje začali (oh, toto som musela!). Robte si spomienky. Bez limitov.

20.  Myslite pozitívne. Toto okrajovo nadväzuje na predchádzajúci bod.Ale povedzte mi, ako môžete prežiť krásny život s negatívnym myslením? To proste nepôjde. Preto si neudierajte hlavu o stenu, keď niečo nevyšlo podľa vašich predstáv. Zoberte si z toho ponaučenie, život ide ďalej. Nepovedzte si, "och, toto ja nedám". Povedzte si radšej, že to nejako bude. 

21.  Buďte priami k ľuďom. Keď chcú poznať váš názor, povedzte im ho. Nehanbite sa. Aj keď to zrovna nie je to, čo by chceli počuť. Je to váš názor. Váš pohľad na vec. A je to okej, ak sa nezhoduje s názorom iného. 


Ak vám k srdcu prirástla aspoň jedna vec, ktorú som spomenula, tak tento článok splnil svoj účel.
Vidíme sa čoskoro.

Veronika

7 comments:

  1. podla mna dost poucny clanok :-)

    ReplyDelete
  2. you should do a closet tour :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's actually not a bad idea! But my closet is just so small and full you would barely see anything. But I promise I'll think about it, xo :)

      Delete
  3. Ahoj :) skvely clanok :) 15kou sa radim vzdy ked ma niekto nastve,niesom k nemu zla,pretoze nepoznam jeho pribeh a neviem vobec preco sa tak sprava. :) Naucil ma to Ego a ja som stastna,pretoze odkedy sa riadim touto vetou odvtedy mam stale menej a menej hadok s ludmi ktorych bud len stretnem alebo su to moji kamarati :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je skutočne rozumné od teba, aj keď je k tebe tá osoba zlá.☺ Ale naozaj nikdy nemôžeme vedieť, aké sú dôvody konania toho druhého. Preto si z nich nič netreba robiť a už vôbec nie si to brať k srdcu. ☺

      Delete
  4. Ahoj :) skvely clanok :) 15kou sa radim vzdy ked ma niekto nastve,niesom k nemu zla,pretoze nepoznam jeho pribeh a neviem vobec preco sa tak sprava. :) Naucil ma to Ego a ja som stastna,pretoze odkedy sa riadim touto vetou odvtedy mam stale menej a menej hadok s ludmi ktorych bud len stretnem alebo su to moji kamarati :)

    ReplyDelete