August 6, 2014

| My Current Workout Routine |

Long time, no see! Let´s fix this, though.

V minulom, alebo predminulom... či ešte predtým? Ach, to je jedno, ale pokračujem - som vám spomínala, že som začala aktívne cvičiť a celkovo som si zmenila životosprávu. 
Dnes by som sa s vami chcela podeliť o svoje začiatky (ehhh, ako keby som v nich už nebola), tipy, triky a rady. 
Chcela by som podotknúť, že nič z toho, čo spomeniem, vám nemusí vyhovovať tak, ako to vyhovuje mne samej. 
Podľa mojej osnovy to bude dlhší článok, čiže si choďte uchmatnúť niečo zdravé a pohodlne sa posaďte. :)



Rada by som začala s tým, že si stanovte reálne ciele- to je moja prvá rada. Tá druhá je - buďte trpezlivé a majte pevnú vôľu.
Ja som s týmto celým začala z celkom jednoduchého dôvodu - v hlave som mala minulé leto, keď som "skonzumovala" (pekne povedané) všetko, čo mi prišlo pod ruku. Cítila som sa zle vo vlastne koži. 
Nechcela som tak skončiť aj toto leto (mimochodom predĺžené, kvôli poslednému ročníku), tak som to zastavila ešte skôr, ako by som to znova začala robiť. Jednoduché.

Teraz na to, ako som začala (tento odsek je len o cvičení)...
Zo začiatku som to s cvičením nepreháňala a venovala som tomu len 30 minút času. V prvých dňoch som cvičila len okolo 80 brušákov, 20 drepov a menšie brušné cvičenia. Samozrejme ešte strečing, no žiadne kardio.
Nasledujúce dni som mala menšiu svalovicu, ale neprestávala som s tým. Po týždni to bolo preč. 
Neskôr som robievala aj viac ako 100 brušákov denne, pridala som postupne aj 60-sekundové planks, lunges a leg raises.

A toto robím (takmer) denne. Spomínané leg raises tu nie sú, ide však o cvičenie kde sa dáte na štvornožky a dvíhate nohu, klasika. 
Možno ma máte za weirdo, ale planks milujem! Takmer všetci, ktorých poznám a o ktorých viem že cvičia aj planks, túto časť rutiny neznášajú. Mne to príde ako dve minúty odpočinku. 
Zo začiatku som sa celá triasla a potila jak kôň, ale nakoniec si zvyknete.
Mimochodom, veľmi vám odporúčam odoberať kanál Blogilates na Youtube. Cassey je úžasná a má veľa, veľa ešte úžasnejších tipov!

Popri týchto cvičeniach, samozrejme, robím aj drepy, väčšinou 50 a taktiež cvičím aj s činkami (4kg). 
Medzi jednotlivými setmi robím prestávku 1-2min, podľa toho ako som unavená, no ak len začínate, kludne si dajte načas.
Pri týchto workout-och mi nejde až tak o chudnutie, ale o 6-pack. Nie extrémny, len taký jemný.
Výsledky sa začínajú dostavovať a to ma kope ďalej.

Hlavným cvičením sa ale pre mňa stal beh!
Ešte aby som bola presná, cvičiť som začala pred viac ako 2 mesiacmi, no s behom som začala asi pred mesiacom -  neviem si ho vynachváliť a veľmi ma mrzí, že som s ním nezačala skôr!
Dobre, teraz ma už naozaj máte za čudnú, ja viem - veď kto už má rád beh?! 
Začiatky opäť - nič moc. Začínala som so vzdialenosťou 3 km, postupne som si pridávala kilometre a menila trasy (z rovných na strmé/do kopca). Momentálne sa pohybujem na 5-7km, viac sa mi ešte dať nepodarilo, keďže sa pohybujem na rovnakej trase.
Mojim veľkým pomocníkom je aplikácia Runastic. Najprv sa mi až tak nezdala, no bez nej nebežím ani meter. Appku zapínam, ako náhle vyjdem z bytu a vypínam, keď do neho vstúpim.

Zatiaľ som si ju ešte nezakúpila, no veľmi nad tým rozmýšľam. Keďže mám Windows phone, cena tejto appky je 5€, čo vzhľadom na kvalitu nie je až tak veľa. 
Ak sa k behu neviete dokopať, radím vám - nechoďte samé, zoberte si brata, sestru, maminu alebo hocikoho. Ja behávam s otcom a musím vám povedať, že občasné menšie súťaženie ma len viac nakopne.
A na záver to najhlavnejšie - koľkokrát teda behávam?
Neviem či je to veľa, či málo... ale behávam 6krát týždenne. Zvyčajne na to tak, že si v nedeľu dám voľno.
A áno, spolu s behom robím aj cvičenia na obrázku. Niekedy jeden-dva sety vynechám - podľa nálady, ale snažím sa všetko poctio dodržať. Ak aj teda set vynechám, beh je dlhší.


Aplikácia mi tiež na domovskej obrazovne ukazuje, koľko som zabehla spolu tento mesiac. Musím však ale dodať, že je to viac ako 18km , keďže dnešný beh (5km) mi Runastic prestal merať po pár metroch. Ciže spolu by tam malo byť okolo 23-24km.
(Mimochodom, veľakrát sa mi stalo, že mi aplikácia prestane z ničoho nič merať aj spálené kalórie, neviete čo to môže spôsobovať?)


Čo sa týka stravy a vecí okolo toho...
Jedálniček som zmenila... dosť. Asi najväčšia zmena spočíva v tom, že si (takmer) každý deň varím len sama pre seba, aby mi strava vyhovovala. Nejde o varenie ako také (haha, mám skoro 20, variť by sa už patrilo vedieť!), lenže vždy som varila pre celú rodinu.
Snažím sa jesť diétne veci a tiež aj veci, ktoré obsahujú bielkoviny.
Veľmi rada si robím kuracie prsia na pare s obyčajnou dlhozrnnou ryžou. Tiež veľakrát papám aj ryby.
Pečivo som obmedzila, avšak je stále v mojom jedálničku.

Na raňajky si, úprimne, dávam hocičo. Dnes som si dala vajíčko uvarené natvrdo s diétnou šunkou, uhorkou a paradajkou; inokedy si zase dám aj Ruské vajce, prípadne niečo sladké. Ide o mierne kalorickejšiu vec, no s tým problém nemám.
Obed mávam, samozrejme, teplý - to, čo si sama navarím (na dietny spôsob). Olovrant je buď nejaké ovocie alebo smoothie (ktoré si dávam niekedy aj na raňajky).
A na večeru si dám to, čo ostalo z obedu, alebo si pripravím niečo rýchle a ľahké.

Jedávam približne 4-5krát denne, menšie porcie. Čo sa týka jedla, som večne hladný človek, čiže táto zmena je pre mňa občas dosť bolestivá, ehhh!
Nemyslite si ale, že si nedoprajem žiadny nanuk, sáčkové polievky, pizzu alebo niečo kalorickejšie (najmä počas tých dní).
Týchto vecí sa neviem a ani nechcem vzdať. Myslím si, že si to telo občas zaslúži. Nie je dobré hladovať, ani si nič príliš odopierať!
Metabolizmus sa vám spomalí a vy prestanete spaľovať!
Ale všetko dobré len v primeraných množstvách, nepreháňajte to.

Ak pociťujem naozaj veľký hlad, kľudne si dám niečo - jogurt, šalát, ovocie... hocičo.


Neviem či je toto na niečo dobré (mne osobne to vyhovuje, ehhh), ale tiež si zapisujem všetko, čo zjem. Na túto činnosť používam appku What I Eat (free).
Niekedy si tam zvyknem poznačiť aj to, keď som zmenila dennú rutinu (myslím cvičenie).



Tiež sa trocha trápim s pitným režimom. Už som sa vzdala ochutených malinoviek a prešla som sa sódu. Avšak perlivú, čo tiež musím napraviť. Ale už aj to je baby krok, aj keď veľakrát mám nutkanie napiť sa poriadnej Fanty, haha!


Momentálne mám 50,5kg (160cm), chcela by som to ešte vytiahnuť na 48kg.
Tuky sa pomaly ale isto vytrácajú, kondička sa zlepšuje zo dňa na deň a cieľ, ktorý som si stanovila sa blíži... alebo teda ja sa blížim k nemu.

Ak chcete začať so zmenou, nečakajte na zajtrajšok a už vôbec nie na pondelok! Začnite hned! Najlepšie teraz! (Ak je ale už neskoro, tak si radšej bežte ľahnúť!)

Naozaj sa nesmierne ospravedlňujem (a ja viem že asi na to čakáte od mojej prvej vety), ale fotku postavy nemám. Sledujte ale môj Instagram, kde sa už čoskoro také niečo objaví!
Ak ale chcete fotku pred-, čeknite outfit článok, kde mám na sebe disco pants a croptop (aj keď mi veľa ľudí písalo na ten post, že som nesmierne chudá, podľa mňa to bol len dobrý uhol shot-u).

Ja pevne verím, že som sem napísala všetko, čo som chcela a čo tu malo byť.
Ak by ste mali nejaké otázky, nechajte ich, prosím, dole v komentároch.

Neviem či je toto veľa, čo vykonávam, alebo naopak - príliš málo... Mne to takto vyhovuje, už som si na to zvykla a cítim sa oveľa, oveľa lepšie.

Ak sa chcete do niečoho takéhoto pustiť, ja vám len držím palčeky.


7 comments:

  1. zavidim ti tvoju pevnu volu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To naozaj nie je potrebne! Volu ma kazdy, len sa treba zdvihnut a ist. Potom mozno ja budem ta, ktora ti bude tu volu zavidiet. :) Drzim palceky aby to tak bolo!

      Delete
  2. Ja ti zase zavidim ze to vsetko robis kazdy den. Ja by som to urcite nedokazala. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skus to raz, dvakrat. Mozno sa ti to zapaci tak velmi, ze nebudes vediet prestat! :) Drzim palce.

      Delete
  3. River Island, Ebay, Asos... Alebo si pockaj na jesennu kolekciu v CCC, tam budu mat taketo urcite. :)

    ReplyDelete
  4. Runtastic mi taktiež seká, v poslednej dobe dosť často a fakt neviem čo s tým, namiesto what i eat pouzivam kaloricke tabulky, nakolko to je v čestine nemusím prekladať:) Každopádne výborný článok, len tak ďalej!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aj tebe sa to stava? Ah! Ulavilo sa mi, myslela som si ze to ja mam problem so samotnym telefonom. :D
      Avsak ho pouzivam tak ci tak. Dakujem ti krasne! :)

      Delete