October 29, 2016

Happy Halloween | Boo! 🎃 Ultimate Horror Movie Guide

Strašidelný víkendík želám!
 🎃
Práve si schúlená chlipkám z čajíka a v pozadí mi hrá hudba. Taká pravá jesenná atmoška. Už mi chýba len nejaká tá pizza, ehhh.
Avšak tá najlepšia chvíľka ešte len príde. 
Halloween je moja najobľúbenejšia časť jesene. Ak by som mala vlastný bytík (snáď čoskoro...), isto by som ho celý vyzdobila, ako to býva ako filmoch! Ešte lepšie by bolo, ak by som mala aj vlastnú záhradku, kde by som mohla mať plno tekvičiek, yikes!
Avšak prejdeme späť do reality a ja si musím vystačiť s mojím bezzubým Fredom (nežartujem, naozaj mal mať o zúbok viac, no niečo nešlo podľa plánu...).
 🎃
 🎃
 Keďže u nás sa nekoná ani tradičný trick&treating, stále si určite každý z nás zapne aspoň nejaký ten horor. Áno, ráta sa aj Scary Movie.
Mimochodom, asi som sa vám ešte nestihla predstaviť - moje meno je Veronka a horory zbožňujem! Vlastne, zbožňujem je slabé slovko, ak mám byť úprimná. Nemám, samozrejme, na mysli tie horory, ako Kruh, Nočná mora z Elm Street, či poodbné mainstreamy. Skúste si to predstaviť takto - ak si chcem pozrieť nejaký ďalší film tohto žánru, musím hľadať dosť dlho, kým nájdem niečo, čo si môžem pozrieť. Nie som fajnšmeker, čo sa týka filmečkov. Práve naopak, osobne si rada pozriem hocičo, čo má hlavu a pätu. A malo by to byť, ako inak, zaujímavé.
🎃
Preto by som vám veľmi rada v dnešnom článku poskytla niečo ako "ultimate horror movie guide".
Keďže už skutočne mám čo-to odkukané, isto si každý príde na svoje - či už preferujete tie známejšie kúsky, staršie; krváky či duchariny. Sľubujem, že v pokračovaní článku vás nečakajú žiadne spoilery a naozaj dúfam, že si prídete na svoje.

 🎃
Rozhodla som sa, že vám moje top-picks rozdelím na štyri kategórie:
🎃Gross movies - typ, ktorý zvládnu aj začiatočníci, keďže ide len o krváky, resp. fakt nechutné horory, pri ktorých nezažijete veľa strachu
🎃Alien stuff -  filmy, pri ktorých budú menšie zimomriavky, avšak nič vážneho
🎃Mysterious - pri týchto filmoch si miestami budeme musieť zakryť oči, no skúsenejší sa nebudú príliš lakať
🎃Ghosts&Devils - sem som zaradila tie pravé kúsky na Halloween

🎃🎃🎃


🎃Gross Movies🎃   
🎃Human Centipede (prvé dve časti sú vcelku zaujímavé, no mňa posledná časť nezaujala)
🎃The Martyrs (odporúčam verziu z roku 2008, veľmi zaujímavý film, aj keď najprv nedáva príliš význam)
🎃Green Inferno
🎃Rec
🎃Wrong Turn
🎃House of Wax (viac-menej klasika)
🎃Evil Dead (odporúčam, keď sa chcete aj trocha zasmiať)


🎃Alien stuff🎃
 🎃The Fourth Kind (ak vás zaujímajú filmy podľa skutočných udalostí)
🎃Dark Skies (celkom zaujímavý kúsok)
  🎃Poltergeist (mne to miestami prišlo až príliš, no na nudné poobedie fajn)
🎃 The Lazarus Effect (na tomto filme sa mi páčilo, že je z iného súdka)


🎃Mysterious🎃  
🎃It Follows (patrí medzi moje obľúbené)
🎃Oculus (vrelo odporúčam!)
🎃The Gallows 
🎃The Babadook
🎃The Contracted (prvá časť je oveľa lepšia, než druhá)
🎃Crimson Peak
🎃The Boy (popravde vás to zaujme niekde v druhej polovici, no stojí za pozretie)
🎃As Above so Below
🎃The Visit (film s dobrým twistom)
🎃The Last Shift (obsahuje pár celkom dobrých jump-scareov)
🎃The Pact (ak preferujete prvky krimi)
🎃Lovely Molly
🎃The Crazies🎃Let Me In
🎃The Omen
🎃The Wicked (pre skutočný Halloween feeling)
🎃The Forest
🎃Cabin in the Woods
🎃Demonic
🎃The Orphan (celkom známy film, no skutočne veľmi vydarený)      
🎃Honeymoon
🎃Devil's Due
🎃Black Swan
🎃Apartment 143
                 🎃Chernobyl Diaries (mne osobne sa tento kúsok veľmi páčil)
🎃Mama
🎃1408
🎃Death Tunnel
🎃Carrie
🎃Nothing Left to Fear
🎃The Witch (zaujímavý film, no mne osobne sa koniec nepáčil)
🎃Don't Breathe (pozerala som nedávno, možno ho ešte zachytíte v kinách - určite odporúčam veľké plátno!)
🎃Before I Wake
🎃Drag Me to Hell
🎃The Taking of Deborah Logan (zo začiatku možno nezaujme, no vrelo odporúčam)
🎃The Grudge
🎃Eden Lake (ďalší krimi kúsok)
🎃The Eye
🎃Deliver Us from Evil (neskutočne dobrý, napínavý film)
🎃The Amitville (na najnovšiu verziu sa neskutočne teším, avšak vydarené sú aj tie staršie)


🎃Ghosts&Devils🎃
🎃The Woman in Black
🎃Anabelle (film, ktorý sa musí vidieť)
🎃Ouija (nedočkavo čakám na druhú časť)
🎃The Exorcism of Emily Rose (miestami veľmi podarené jump-scares, dej skvelý)
🎃Devil Inside (ocenila by som pokračovanie)
🎃Grave Encoutners (dosť známy kúsok, pre niekoho možno na prvýkrát príliš strašidelné)
🎃The Possession
🎃The Possession of Michael King
🎃Paranormal Activity
🎃The Haunt
🎃Insidious (rozhodne patrí medzi top)
🎃The Conuring (platí to isté, príbehy od Warrenovcov sa mi veľmi páčia)      
   🎃The Exorcism of Molly Hartley
🎃Lights Out (dej celkom originálny, páči sa mi, že je to "niečo iné", no veľakrát som čítala, že film mohli natočiť oveľa zaujímavejšie - čo je možno pravda)
🎃The Vatican Tape
🎃The Last Exorcism
🎃Jessabelle (videla som dokonca viackrát a pevne verím, že sa dočkám aj pokračovania)
🎃Sinister (filmík, ktorý tiež patrí, medzi moje "top")
     

Myslím, že Halloween sa môže začať, nie? Dúfam, že ste si prišli na svoje a spravíte si spooky night!
Tiež si objednajte pizzu, či si k filmu doneste tabuľku čokolády, mňam!

Prajem vám strašidelného Halloween-a.


🎃Veronka🎃 

4 comments:

  1. z tohto si naozaj niečo vyberiem :)

    ReplyDelete
  2. S frajerom sme si pozreli z kazdej kategorie nieco :D najviac sa mi pacilo to s Emily Rose

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emily je teda paráda, uznávam! Aj mne sa neskutočne páčil, pár ľakačiek zaručených. :)

      Delete