February 3, 2014

V-Day Makeup Look with a Pop of Color

Meow!
Today I want to share with you a makeup look for Valentine's Day. It's great for a romantic dinner, movie night with your friends, etc.
I also wanted to add a pop of color (you don't have to do the same thing) to make it a little bit more special. 
It's super easy, and looks great on everyone.

I also want to do a post with 3 V-Day outfits, so stay tuned!



Products I used:

Essence eyeshadow Base
Catrice Eyeshadow Palette in Rumble in Jungle
Dior Mini eyeshadow Palette
Urban Decay's Naked2 Palette
Essence eyeliner
Maybelline's The Rocket Mascara
MAC Eyeliner 
Maybelline's Color Tattoo in Turquoise Forever 


Start off with highlighting your inner corners and apply a pinkish-gold eyeshadow on your lid.


Now add a purple eyeshadow to your outer corner. Blend away, keep it soft.


Now also add a brown eyeshadow to your outer corner, I actually used a bronzer for that natural look.


Cateyes - this step is totally up to you. I like it dramatic, but of course you can go for a softer cateye.


Now my favorite part, yay! That pop of color.  Please note, that you don't have to do this, if you don't like it.
I just added a darker blue to my outer half and a lighter blue to my inner half.
I also added a mascara and I'm done.



That's it, we're done.
Feel free to use some glitter as well - it's Valentine's Day :)

Last but not least I went for nude lips, I used a lipstick by Yves Saint Laurent in the shade #2. 

xoxo, R









-
-
-






Mňiau!
Dnes sa s vami chcem podeliť o líčenie na Valentína, vhodné na romantickú večeru, filmy s kamošmi, alebo hocičo iné.

Tiež som pridala troška farby (čo nemusíte, ak nechcete), aby to vyzeralo trocha viac špeciálne.
Je to naozaj ľahké a vyzerá to dobre na každom.

Určite sa občas kuknite sem na blog, keďže plánujem aj nejaké outfity.

Produkty, ktoré som použila:
Essence eyeshadow Base
Catrice Eyeshadow Palette in Rumble in Jungle
Dior Mini eyeshadow Palette
Urban Decay's Naked2 Palette
Essence eyeliner
Maybelline's The Rocket Mascara
MAC Eyeliner 
Maybelline's Color Tattoo in Turquoise Forever 

Začnite s rozjasnením vnútorných kútikov a potom si aplikujte na viečko zlato-ružový tieň.

Teraz pridajte fialový tieň vo vonkajšieho kútika, blendujte a snažte sa, aby to vyzeralo jemne.

Pokračujte s pridaním hnedého tieňa, tiež do kútika. Ja som mimochodom použíla bronzer, aby to vyzeralo prirodzene.

Mačacie oči - tento krok je úplne na vás, zapojte váš štýl, mne sa linka páči keď je dramatická, vy si však zvolte tú vašu linku.

A teraz moja obľúbená časť - farby! Toto samozrejme robiť nemusíte, ak sa vám to nepáči.
Ja som pridala tmavšiu modrú do vonkajšej strany a svetlejšiu modrú do vnútornej polovičky.
Zakončila som to maskarou.

A to je všetko :)

Kľudne môžete použiť aj glitre - veď je predsa Valentína!

Na záver som zvolila nude rúž, ktorý je od Yves Saint Laurent v odtieni #2

xoxo, R

No comments:

Post a Comment